""

 

A sorozatban három vb-címet szerzett 26 éves versenyzőnek ez volt idénybeli hetedik, pályafutása 33. futamgyőzelme, amellyel 60 pontra nőtt az előnye az ezen a GP-n és a vb-pontversenyben is második spanyol Fernando Alonsóval (Ferrari) szemben.

A dobogó legalsó fokára a 13. helyről rajtoló finn Kimi Räikkönen (Lotus) állhatott fel Szingapúrban.

Az első helyről induló Vettel és a mellőle startoló Nico Rosberg (Mercedes), valamint Alonso – ahogyan ebben a szezonban szinte minden versenyen – ismét nagyszerűen rajtolt, utóbbi a hetedik pozícióból harmadiknak jött fel az első kanyarig.

Öt kör után Vettel, Rosberg, Alonso, Mark Webber (Red Bull), Romain Grosjean (Lotus), Felipe Massa (Ferrari) volt az első hat sorrendje.

A 13. körben Massa, majd a következőben Webber is a boxban járt. Alonso autóján a 15., Rosbergén és Grosjeanén a 16. körben cseréltek kereket, a már ekkor nagy fölénnyel vezető Vettel azonban csak a 17. körben szánta rá magát a kiállásra.

Az első kerékcserék után a 20. körben Vettel, Rosberg, Alonso, Webber, Grosjean, Lewis Hamilton (Mercedes) volt a sorrend az élmezőnyben.

Féltávhoz közeledve az ausztrál Daniel Ricciardo (Toro Rosso) a falnak csapta az autóját, ezért a versenybíróság a pályára küldte a biztonsági kocsit.

Ekkor a legtöbb versenyző kiállt kereket cserélni, de az élmezőnyből Vettel, Rosberg, Webber és Hamilton nem járt kint a boxban.

Az újraindításkor előbbi négy pilóta haladt az első négy helyen, mögöttük Alonso, Grosjean volt a sorrend, utóbbi műszaki hiba miatt néhány körrel később kénytelen volt feladni a versenyt.

Az első négy helyezett a 41. és a 45. kör közötti szakaszban állt ki kereket cserélni, így 10 körrel a leintés előtt sorrendben Vettel, Alonso, Button, Räikkönen, Perez és Hülkenberg haladt az első hat helyen. A hajrában már senkinek nem volt szüksége újabb kerékcserére, így a dobogósok sorrendje a célba érkezésig nem változott.

A szezon két hét múlva, a Koreai Nagydíjjal folytatódik.

 

""